۲۲ دی ۱۳۸۵، ۱۱:۴۴

دبیر کل سازمان ملل متحد :

بازداشتگاه گوانتانامو باید تعطیل شود

بازداشتگاه گوانتانامو  باید تعطیل شود

دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار بسته شدن بازداشتگاه مخوف آمریکا در گوانتاناموی کوبا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی افزایش اعتراض های جهانی به آمریکا درباره زندان گوانتانامو، بان کی مون،دبیر کل سازمان ملل متحد، در همراهی با این اعتراض ها اعلام کرد: من هم همانند کوفی عنان، دبیر کل سابق سازمان ملل متحد معتقدم که گوانتانامو باید تعطیل شود.

بان کی مون درهمراهی با گزارش سازمان عفوبین الملل که بر ضرورت تعطیلی این بازداشتگاه غیر قانونی تاکید کرده بود؛ گفت :  من نیز معتقدم که آمریکا باید به این تعبیر هجوآمیز از دموکراسی پایان دهد.

بر همین اساس، ایرن کاهن، دبیر کل سازمان عفو بین الملل، نیز اعلام کرد: گوانتانامو و اعمال انجام شده در آن برای آمریکا امری عادی است، اما ما معتقدیم که آمریکا باید هر چه سریعتر این زندان را تعطیل کند.

لازم به ذکر است همزمان با پنجمین سالگرد ورود اولین زندانیان به زندان گوانتانامو، تظاهرات های گسترده ای در سراسر جهان به ویژه در کوبا انجام گرفته ودر این تظاهرات ها اقدام آمریکا در زندانی کردن افراد بیگناه در گوانتانامو محکوم شده است.

برهمین اساس روز گذشته سازمان عفو بین الملل  از جامعه بین المللی خواست برای تعطیلی بازداشتگاه مخوف گوانتانامو، بر آمریکا فشار وارد کنند.

سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای به مناسبت ورود اولین گروه زندانیان به بازداشتگاه گوانتانامو(پنجمین سالگرد تشکیل این زندان مخوف) اعلام کرد: اینکه سران جهان درباره گوانتانامو ابراز تاسف کنند و در عین حال با ایالات متحده همکاری کنند، کافی نیست.

کد خبر 433379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha